Skip to main content

Bagaimana Vivix Bertindak Merawat Kanser Hasil Dari Penyelidikan Ke Atas Resveratrol


Gambar diatas merupakan beberapa penyelidikan terkini berkenaan resveratrol dan kanser.

Hari ni diana nak share dari sudut sains bagaimana Vivix merawat penyakit kanser sebagai jawapan kepada testimoni Vivix yang diana selalu post kan dalam entry sebelum ni. Diana ringkaskan ye. Melalui kajian makmal, ramuan Vivix telah terbukti memberi kesan positif terhadap empat mekanisme utama penyebab penuaan.

4 mekanisma utama penuaan selular:

1. Kerosakan DNA - Vivix memelihara dan memulihara kerosakan DNA

2. Pengawal Genetik (Fitrah) - Vivix memberi impak positif terhadap pengawal genetik dengan memperlahankan penuaan pada peringkat selular

3. Penurunan Tenaga Selular - Mitochondria dalam sel tubuh kita menghasilkan tenaga (spark plug) - Ramuan Vivix merangsang biogenesis mitochondria

4. Penimbunan Protein AGE (Advanced glycation end products) - Vivix 10 kali lebih berkuasa berbanding resveratrol sahaja dalam memperlahankan pembentukan Protein AGE.

Resveratrol merupakan salah satu kandungan dalam Vivix yang telah dirujuk lebih daripada 2,000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Harvard University, National Institute  of Aging, National Cancer Institute, dan banyak lagi.

Kanser mungkin adalah bidang paling dinamik (pelbagai sudut) penyelidikan mengenai resveratrol. Resveratrol merupakan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan ia menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindar kanser, malahan ia dicadangkan sebagai rawatan tambahan.

MENGHENTIKAN GEN KANSER

Bagi badan yang normal, reaksi badan yang sihat yang dipanggil pengasetilan dan penyahasetilan menjadikan gen hidup atau mati. Bagaimanapun, bagi kanser, sel mula menjadi tidak terkawal dan mengaktifkan "gen kanser" nya sendiri, menggalakkan penyebaran sel-sel berpenyakit.

Dengan mengawal penyahasetilan dan mengaktifkan panjang umur DNA, resveratrol mempunyai potensi untuk menghentikan proses kanser dan memberi manfaat umur panjang yang sebenar.

MENTERBALIKKAN KESILAPAN DNA

Punca utama proses penuaan (dan akhirnya kematian sel) adalah disebabkan produktiviti sel tua yang semakin menurun untuk mereplika secara terperinci DNA mereka ke dalam setiap sel baru. Disebabkan kesilapan DNA dan penimbunan serpihan pecahan DNA yang tidak boleh digunakan, sisa DNA yang tidak teratur ini akhirnya menghentikan sel dari berfungsi dengan baik. Ini menjadikan sel tersumbat dengan "sampah" DNA dan akhirnya membawa kepada kemerosotan dan kematian sel.

Bagaimanapun, resveratrol mampu mengurangkan kesilapan dan sisa DNA ini sehingga 60% melalui kebolehannya merangsang kepanjangan umur gen. Ini merupakan sebab mengapa resveratrol merupakan satu pencapaian besar dalam memperlahankan proses penuaan.

KESAN ANTI KANSER

Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja menghalang sel kanser dari membiak, tetapi juga dicadangkan sebagai rawatan tambahan kepada pesakit kanser. Ini kerana resveratrol terbukti memperlahankan atau menghentikan tahap tertentu kanser. Resveratrol boleh menghalang kanser dalam melalui beberapa cara:

1. Ia boleh menyekat penyerapan estrogen dan androgen (tidak kira sel kanser itu mempunyai reseptor negatif atau positif).

2. Ia boleh memodulasi ekspresi gen.

3. Ia boleh menyebabkan sel kanser mati melalui penyahasetilan.

Di Austria, penyelidikan lanjut turut membuktikan resveratrol turut menyekat kemampuan sel kanser untuk metasis ke dalam tulang pada kadar 30% hingga 71%.

MENGHALANG KANSER TANPA MEMUDARATKAN

Resveratrol telah dibuktikan efektif melawan pelbagai jenis kanser, sama ada pada peringkat menghindar mahupun peringkat rawatan.

Kebolehannya menghentikan kanser berkait rapat dengan kemampuannya membezakan sel kanser dari sel sihat.

Ubat terapi kimo tidak spesifik ketika menyerang sel. Ia menyerang sel kanser dan sel sihat dalam masa yang sama. Sebaliknya, resveratrol tidak merosakkan sel sihat, tetapi melindungi sel sihat ketika mematikan sel kanser.

Kebolehan resveratrol yang terkenal termasuk kemampuan menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau nyahaktif enzim penting, gen, hormon dan kimia tubuh. Kajian menunjukkan resveratrol memberi kesan yang ketara kepada kanser yang berkaitan gen.

Antara kesan lain, resveratrol mengaktifkan gen penumpas tumor dan gen yang menyahtoksik bahan kimia. Ia juga menahan gen yang membolehkan sel kanser berhubung antara satu sama lain.

POLIPHENOL RESVERATROL

Resveratrol dan poliphenol berkaitan untuk melindungi DNA sel, menghalang kimia dan radiasi yang menyebabkan kanser, serta melawan radikal bebas dan inflamasi.

MITOCHONDRIA

Penyelidik dari University of Rochester (terbitan Mac, 2008) membuktikan untuk pertama kalinya yang resveratrol boleh membantu memusnahkan sel kanser pankreas dengan menembusi sumber tenaga teras sel, atau mitochondria, dan melumpuhkan fungsinya. Mitochondria mempunyai DNAnya sendiri dan mempunyai kebolehan untuk membekalkan tenaga kepada sel secara berterusan apabila berfungsi dengan betul. Menghentikan sumber tenaga secara teorinya menghentikan kanser. Resveratrol mengganggu sumber tenaga sel-sel kanser.
Sumber - http://greenhealth4u.myshaklee.com/us/en/about_do_you_know.html

Vivix Shaklee adalah minuman kesihatan yang kaya dengan anti oksidan yang dihasilkan daripada ekstrak Anggur Muscadine, Lobak Ungu, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum yang mengandungi 10 kali resveratrol dari wain merah dan beberapa ramuan lain yang semulajadi. Ia merupakan suplemen anti penuaan tahap sellular yang terbaik di dunia. Dan ia halal untuk diambil oleh umat Islam serta mendapat pengesahan JAKIM.

Jika anda menghidap kanser, Diana cadangkan anda cepat-cepat beli Vivix. Kemudian buat ujian dan pemeriksaan. Kemudian consume Vivix dan lakukan semula pemeriksaan untuk melihat progress anda. Kita hanya merawat Allah juga yang mengurniakan penyembuhan.

Salam Sayang Ummi Adam

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui:

Nordiana Jami (874819)
Msg / Whatsapp : 014 – 6928 253
FB : Nordiana Jamil 
Email : nordiana.jamil@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Petua Cantik Dengan Bahan-Bahan Dapur

Bahan-Bahan Yang Boleh Dapat Dari Dapur Semalam tengok Wanita Hari ini (WHI). Tajuk utama WHI semalam Petua Cantik Dengan Bahan-Bahan Dapur. Layan jer lah. Menurut Diana Rafar, petua ini khas turun-temurun dari warisan keluarganya. Dan dia sendiri memang amalkan mandi air rebusan herba paling tidak dua kali seminggu. Paling tidak pun akan bersauna dengan menggunakan air mandian rebusan herba tu. Elok juga mandi air rebusan herba ni semasa demam, selsema dan batuk sebab membantu mempercepatkan proses untuk sihat.  Ramuan herba dan semulajadi yang fresh ni memang banyak khasiatnya. Cuma kebanyakkan kita orang muda zaman sekarang tidak tahu kaedah yang betul. Kalau nak tahu, lengkuas mempunyai khasiat untuk menambahkan selera makan, membersihkan darah, mencairkan kahak, meransang otot dan banyak digunakan sebagai bahan menguatkan tenaga. Dari pengalaman diana sendiri, amalan minum air halia, mandian air rebusan herba, urutan dan berlulur menjadikan badan kita rasa lebih segar

Dia Yang Pertama

Terasa cepat nya masa berlalu. Dia yang pertama menghuni rahim ini. Dia yang pertama memanggilku ummi. Dia yang selalu memberi senyuman dan pelukan saat ummi berduka. Dia yang tak kenal erti dendam walaupun sering dimarahi. Tiada yang kedua buat ummi. Insan yang banyak mengajar ummi erti kehidupan bergelar ibu. Minggu ni minggu terakhir abang adam menduduki ujian kelas 5 tahun. Ummi sentiasa mendoakan kejayaan abang adam di dunia dan akhirat. Sangat peramah dan suka berkawan. Rakan niaga ummi yang terbaik. Abang adam dah kenal ABC, Alif Ba Ta, kenal 1 - 100, tambah dan tolak. Dan yang paling ummi bangga walaupun tiada asas agama di tadika, abang adam mampu hafal ✔Doa makan ✔Doa masuk toilet ✔Doa Tidur ✔Berselawat ✔Mengucap 2 kalimah syahadah ✔Surah Al fatihah ✔Surah 3 qul ✔Zikir-zikir ✔Bacaan pendek dalam solat hanya dengan mendengar dari ummi dan ketika kita solat berjemaah. Mungkin orang lain rasa alah apa yang nak dibanggaka

Bagaimana Mahu Redha dan Bersangka Baik Dengan Allah?

Teori Untuk Redha dan Bersangka Baik Dengan Allah Dalam kehidupan seharian baik dalam urusan rumahtangga, kerjaya, bisnes, anak-anak dan orang-orang disekeliling, kita tidak mampu untuk lari dari ujian. Pasti ada ujian dari Allah untuk kita. Bila ujian bertimpa-timpa, pasti ada pertanyaan dari hati... Apakah hati masih mampu bersangka baik denganNya ? Apakah bibir masih mampu mengukir senyuman ? Apakah air mata masih bisa tertahan ? Terlalu banyak persoalan dan jawapan ada pada hati. Terpanggil untuk bercerita, bercerita tentang redha dan bersangka baik. Bersangka pada Allah. Sungguh saya bukan lah manusia tanpa dosa, malah sayalah pendosa tanpa noktah. Namun Allah membentuk saya dengan tarbiah kasih sayangnya. Jujur, bila mana satu-satu ujian hadir, bohong jika saya kata hati ini tidak bertanya Mengapa dan Kenapa saya ? Namun, bila ia selalu hadir, saya belajar dengan sendirinya, belajar untuk lihat segalanya dalam prespektif lebih luas. Jika mahu dihitung air mata